מכשירי מעקב לרכב הם מכשירים שתפקידם לספק מיקום גיאוגרפי על הימצאותו של הרכב בכל נקודת זמן שנדרש. את המיקום הם מקבלים באמצעות לוויינים ומעבירים אותו בדרך כלל באמצעות מסרונים סלולריים.

ישנם סוגים שונים של מכשירי איתור לרכב. יש מכשירי מעקב קטנים אשר ניתן בקלות להחביא אותם במגוון מיקומים בתוך הרכב אך גודלם הקטן בדרך כלל דורש טעינה תדירה יותר, של מספר ימים משתנה, וזאת בגלל הסוללה היחסית קטנה שמותקנת בהם. לעומתם ישנם מכשירי מעקב לרכב גדולים יחסית אשר הסוללה שלהם יכולה להספיק גם עד שנה ויותר אך מן הסתם הם גדולים יותר כי הם מכילים סוללה משמעותית גדולה יותר.

התקנת מכשיר איתור קטן עם סוללה קטנה אינה תמיד מגבלה אם מתאפשר לחבר את מכשיר המעקב ישירות למתח הרכב. ניתן לרכוש בנפרד כבל ממיר מתח לרכב הממיר מ-12 וולט ל-5 וולט ומאפשר גם למכשירים קטנים לעבוד ללא מגבלת סוללה או זמן. התקנת כבל ממיר מתח היא פעולה פשוטה, מהירה וזולה שנכון לבצע אותה בעזרת חשמלאי רכב.

מכשירי המעקב הגדולים יותר בדרך כלל מצוידים גם במגנט חזק המאפשר להצמיד אותם גם במקומות שונים מחוץ לרכב. המגנט החזק מאפשר להם להחזיק מעמד למרות הוויברציות הלא מבוטלות של רכבים למרות שההמלצה היא לאבטח אותם באמצעות אזיקון אם הדבר מתאפשר.

יש מכשירי איתור אשר מנוהלים באמצעות מסרונים ויש מכשירי איתור שניתן לנהל אותם גם באמצעות אפליקציה ייעודית. ניהול באמצעות מסרונים מאפשר לקבל מיקומים מידיים וניהול באמצעות אפליקציה מאפשר לקבל מעבר למיקום מידי גם היסטוריה של המיקומים וזה באמצעות כך שהמכשיר משדר לאפליקציה את המיקום שלו כל כמה שניות (בהתאם לדגם המכשיר).

חשוב לציין שתפעול מכשירי מעקב באמצעות אפליקציות זה עניין נוח במיוחד אך יש לשים לב שבהפעלת אפליקציה מכשיר האיתור שולח כל מספר שניות (משתנה בהתאם למכשיר) את מיקומו מה שאומר שבמהלך יום שלם הוא שולח מאות פעמים את מיקומו. שליחה אינטנסיבית זו של מיקומים מתישה את הסוללה ומצמצמת משמעותית את זמני עבודתו של המכשיר. לעומת זאת, כאשר מקבלים מיקומים באמצעות מסרונים, לאחר מסירת המיקום, המכשיר נכנס למצב שינה החוסך משמעותית סוללה והוא מתעורר רק כאשר מבקשים מיקום נוסף.

אנחנו בדיפנדר משווקים סוגים רבים של מכשירי מעקב ואיתור לרכב. מעבר למכירת המכשירים נשמח לייעץ לכם לגבי מכשיר המעקב הנכון ביותר למטרות שלכם.