בעידן של עושר המידע בו יש לנו גישה כמעט לכל פרט והתרחשות מסביבנו, יותר ויותר ישראלים מגלים את היתרונות הרבים של מצלמת מעקב לרכב: היא מאפשרת להם לבצע מעקב, להגן על רכוש, לתעד אירועים כמו גרימת נזק וכדומה. אבל איך בוחרים מצלמה לרכב? הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם למצוא מצלמת מעקב איכותית:

1. הגדירו את הצורך שלכם

רבים נוטים להתבלבל בין מצלמת מעקב או מצלמת אבטחה לבין מצלמת דרך, ולכן חשוב להבהיר כי כל אחת משרתת סוג אחר של צורך: מצלמת הדרך פועלת במהלך הנסיעה, בדרך כלל כאשר הנהג נמצא ברכב והמנוע פועל, והיא משמשת לתיעוד הנסיעה בין היתר על מנת להוכיח אשמה או חפות של אדם במקרה של תאונה; לעומתה מצלמת מעקב לרכב פועלת כאשר הרכב נמצא במצב חניה והמנוע כבוי. כך ניתן לערוך מעקב סמוי ולתעד דברים שקורים בסביבת הרכב בזמן שבעליו לא נמצא בסביבה. לכן הגדירו לעצמכם מה בדיוק אתם צריכים, ואם זו אכן מכשיר מעקב לרכב – המשיכו לקרוא.

2. האם אפשר להסתיר את המצלמה?

יש מצלמות מעקב לרכב שהן מצלמות גלויות, והן יכולות להרתיע גורמים בעלי כוונות זדון או לחלופין למשוך עוברי אורח סקרנים. מאידך, יש מצלמות מעקב נסתרות לרכב שאותן ניתן להסוות בקלות כך שלא ניתן יהיה לראותן מבחוץ. בין היתר ניתן להסליק מצלמות בתוך קופסאות טישו, בתוך בובות המוצבות על הדשבורד ואפילו בתוך חפצים יומיומיים שלאו דווקא קשורים לרכב אבל נראים כאילו נשכחו בו באופן תמים לחלוטין – כובעים, מחזיקי מפתחות וכדומה.

3. האם המצלמה מצוידת בראיית לילה?

רוב העבירות מתבצעות בחסות החשיכה, אולם מצלמות מעקב מסוימות מתקשות להתמודד עם הרזולוציה הנמוכה הנובעת מן המחסור באור. לכן, בעת בחירת מצלמה הקפידו לעיין בקפידה ברשימת המאפיינים שלה וחפשו את ציון האפשרות כי המצלמה מצוידת בטכנולוגיה המאפשרת לה לצלם באופן איכותי גם בלילה.

4. זזת? צולמת!

הואיל ומנוע הרכב כבוי במהלך הצילום, יש מצלמות מעקב רבות הפועלות על בסיס סוללה נטענת. במקרה כזה יש חשיבות לחיסכון באורך חיי הסוללה, ולכן יש שמעדיפים לבחור מצלמת מעקב לרכב הכוללת חיישני תנועה. במקרה כזה המצלמה תישאר כבויה ולא ייעשה שימוש בסוללה כל עוד לא אותרה תנועה – והמצלמה תידלק ותתחיל לפעול רק ברגע שהחיישן יזהה שמשהו זז בטווח שלו.

5. המחיר לא בהכרח מעיד על האיכות

כמו ברוב המוצרים שניתן לרכוש היום בכל תחום שהוא, מחיר נמוך של מצלמה לא בהכרח מעיד על איכות נמוכה, ממש כפי שמחיר גבוה עשוי להיות מופרז מאוד יחסית לאיכות ולביצועים של המצלמה. לכן אמנם כן כדאי לשים לב לתגית המחיר של המצלמה, אולם לא כמאפיין החשוב ביותר בקבלת ההחלטה.