בעולם שבו אנו חיים כיום מתרחשים בכל רגע נתון שלל אירועים שונים במגוון רחב של מקומות, והטכנולוגיה מאפשרת לנו לראות כמעט את כל האירועים הללו. בעזרת התקנה נבונה של מצלמות קטנות וחכמות ניתן לראות מה קורה בכל חלקי העסק, החל מהקופה וכלה במחסן; לראות מה קורה בבית בזמן שאנו לא נמצאים בו; להשגיח על הילדים היקרים לנו מכל בזמן שהם בגן ואפילו לתעד את מה שקורה ברכב שלנו – וכל זה כאשר אנו יושבים בפקק, בבית קפה או בתור בקופת חולים.

אחת מן השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים המתעניינים ברכישה והתקנה של מצלמה הוא מה ההבדל בין מצלמה נסתרת לבין מצלמה זעירה. להלן ננסה לענות על השאלה.

מהי מצלמה נסתרת

כשמה, מצלמה נסתרת היא מצלמה שקשה מאוד לאתר אותה. קיימים שני סוגים עיקריים של מצלמות נסתרות:

  • מצלמה המותקנת באופן שמסתיר אותה לחלוטין מעיני המצולמים, כך שגוף המצלמה נמצא למשל מאחורי לוח עץ ורק העדשה מופנית כלפי חוץ דרך חור באותו לוח עץ.
  • מצלמה שאמנם כן נראית לעין אולם מוסווית כאביזר אחר לגמרי. כך למשל ניתן לרכוש מצלמה בצורת כובע מצחיה, מצלמה בצורת כפתור, מצלמה בצורת מדליון סמיילי ועוד.

מהי מצלמה זעירה

שוב, מן השם ניתן כבר להסיק כי מצלמה זעירה היא מצלמה שמימדיה קטנים מאוד. בדומה למצלמות נסתרות, גם מצלמות זעירות קשה מאוד לאתר, במיוחד כאשר הן ממוקמות ומוסלקות כראוי. מאידך, מי שישקיע מאמץ בחיפוש אחר מצלמה זעירה עלול בסופו של דבר לגלות אותה.

עוד הבדלים בין מצלמות נסתרות לבין מצלמות זעירות

מלבד העובדה כי מצלמה נסתרת בדרך כלל קשה יותר לאתר מאשר מצלמה זעירה, בדרך כלל נהוג לדבר על שני הסוגים בנשימה אחת. זה אולי המקור לבלבול הרב בקרב אלה שמתעניינים בהתקנת מצלמות: בזכות מימדיה הקטנים של המצלמה, ניתן למקם אותה כמעט בכל מקום אפשרי באופן כזה שמבט חטוף לא מגלה את הימצאן שם, ובכך מתפקדת מצלמה זעירה כמצלמה נסתרת לכל דבר. לדוגמה, ניתן להתקין מצלמה זעירה בין עלים של צמחים באדנית, למקם אותה בתקרת משרד (למשל באיזורי הקופות בעסק) וכדומה.

בנוסף, לעיתים הרצון הוא דווקא כן להראות את המצלמה, למשל על מנת להרתיע גנבים מביצוע עבירה פוטנציאלית, ולכן יש שבוחרים להתקין את המצלמה באופן גלוי. בכך מושגת מטרה כפולה: מחד המצלמה ממשיכה לצלם את הנעשה מולה, ומאידך עצם היותה נראית לעין מקטין את הסיכוי שמישהו ינסה לעולל דבר מה. כל זאת, כמובן, מבלי להיות בולטת יותר מדי כך שהיא לא מפריעה לעיצוב החלל.

בשורה התחתונה, מצלמה נסתרת משמשת את אלה שרוצים לבצע מעקב מבלי שהנעקבים ידעו כי הם מצולמים. לעומתה, מצלמה זעירה יכולה לשמש למעקב באופן נסתר או נסתר-חלקית. הכל תלוי למעשה בשאלה את מה או את מי אתם רוצים לצלם ועד כמה תרצו להסתיר את המצלמה.

אולי יעניין אותך ללצפות בקטלוג: מכשיר מעקב לרכב