עד לפני שנים לא רבות כאשר היו מדברים על אינטרקום אלחוטי לתינוק הכוונה הייתה לאינטרקום המשדר בצורה אלחוטית שמע מחדר לחדר. כאשר היינו שומעים בכי או כל רעש אחר מכיוון התינוק היינו יודעים שיש צורך בעזרתנו.

השלב הבא בהתפתחות משדרי האינטרקום לתינוק היה אינטרקום מצלמה או יש כאלה הקוראים לו אינטרקום וידאו. באמצעות אינטרקום מצלמה ניתן בנוסף לשמיעה של המתרחש גם לראות תמונה בזמן אמת של התינוק. בדור זה של האינטרקום, בחלק מהדגמים, גם ניתן לנהל שיחה דו-כיוונית עם התינוק וכך לחסוך מעצמנו לגשת בצורה תדירה ולהימנע מהתראות שווא כי הרי הוא לא תמיד צריך את עזרתנו ולפעמים הוא סתם אוהב לקשקש עם עצמו. אינטרקום מצלמה אלחוטי מהדור הזה עושה שימוש בטכנולוגיה 2.4GHZ  אלחוטית שהיא ברוב הזמן יעילה אך בחלק מהמקומות התשדורת האלחוטית יכולה להיות מופרעת על-ידי מכשירים אלחוטיים אחרים הנמצאים בסביבתנו הטבעית כמו טלפונים אלחוטיים ומכשירים אלחוטיים אחרים.

בשנים האחרונות, עם השימוש הגובר בטלפונים ניידים וכמו-כן בתשדורת WIFI מרבית סוגי האינטרקום מצלמה לתינוק אימצו טכנולוגיה חדשה זו. לא רק שהיא מאפשרת לצפות באמצעות הנייד שנמצא תמיד אתנו וחוסכת את הצורך להסתובב עם המקלט האלחוטי אלא בנוסף איכות השידור בין המשדר שנמצא בסביבת התינוק לבין הטלפן הנייד היא מצוינת וכמעט נקייה לגמרי מהפרעות.