קודם נסביר את משמעות הפעולה של מכשיר ציתות סלולרי.  למכשיר מסוג זה אנחנו מכניסים כרטיס סים, ממקמים אותו בהתאם לצורך וכאשר אנחנו מעוניינים להאזין למה שמתרחש בסביבת המכשיר אנחנו פשוט מתקשרים למספר הטלפון של כרטיס הסים ואחרי מספר צילצולים המכשיר עונה אוטומטית ופותח את המיקרופונים שלו ומאפשר האזנה.

למכשיר האזנה רגיל אנחנו נצטרך להתקשר בנקודות זמן שנראה לנו נכון וסביר שמתרחש איזה שהוא אירוע שנכון לנו להאזין לו עכשיו. אם אנחנו מכירים את השגרה של המקום בו אנחנו מעוניינים להאזין אז יש סיכוי טוב שנתקשר בזמן הנכון אבל לעומת אם אנחנו לא מכירים את השגרה או שהיא משתנית אז יש סבירות גבוהה שכאשר נתקשר לא יהיה לנו למה להאזין.

לעומת זאת, אם אנחנו עושים שימוש במכשיר האזנה הכולל חיישן רחש אז המכשיר יתקשר אלינו כל פעם שישמע רעש בסביבתו וכך יאפשר לנו להאזין מרחוק רק כאשר ישנה התרחשות בסביבת המכשיר.

על מנת להשתמש בפונקציית הרחש של מכשירי האזנה עם חיישן רחש יש צורך להטעין את כרטיס הסים אשר במכשיר כדיי שהמכשיר יוכל להוציא שיחות ולהתקשר אלינו במקרה הצורך.

לפי מה שתיארנו כאן, ההחלטה איזו סוג מכשיר כדאי לרכוש היא חד-משמעית לטובת מכשירי האזנות סתר הכוללים חיישני רחש וזה נכון במידה מסוימת אבל עדיין הדבר תלוי בסוג הסביבה בה יש לנו צורך להאזין. אם זו סביבה רועשת בצורה טבעית מה שיקרה הוא שמכשיר הציטוט יפעיל את חיישן הרחש ויתקשר אלינו במקרים רבים כאשר יופעל על-ידי קולות סביבתיים כמו מכוניות נוסעות, אנשים שאינם קשורים למקום או כל רעש חיצוני אחר שיפעילו שאין לנו עניין להאזין לו. לעומת זאת אם נמקם את המכשיר בסביבה שקטה והוא יתקשר אלינו רק כאשר ישמע רעש של גורמים אשר אנחנו מעוניינים להאזין להם מה שאומר שאפקטיביות חיישן הרחש של המכשיר תהיה מאוד גבוהה.