האזנה לשיחות – המדריך

לקוחות רבים פונים אלינו להתייעצות האם מותר לבצע האזנות סתר, על מנת להבהיר נקודה זו סיכמנו את עיקרי החוק הישראלי לגבי האזנה לשיחות.

החוק בישראל אינו מאפשר האזנה לשיחות באמצעות מכשירי הקלטה למעט מספק מקרים חריגים:

  • ניתן להאזין לשיחה במידה והיא נעשתה במרחב הציבורי (אוטובוס, בית קפה בקניון או ברחוב), מקום בו אנשים רבים עשויים היו לשמוע את השיחה.
  • אפשר להקליט ולהאזין לשיחה במידה והצד השני מודע לכך שהשיחה מוקלטת.
  • הקלטת סתר – מותר להקליט בסתר שיחה שאתם משתתפים בה, גם כאשר הצד השני אינו מודע לכך שהוא מוקלט – זאת הקלטה חוקית לחלוטין לפי חוקי ישראל.
  • קצין משטרה בדרגת ניצב משנה ומעלה יכול לבקש מנשיא בית המשפט המחוזי לבצע האזנות סתר כאשר יש חשש לביצוע פשעים חמורים או נועדה לביטחון המדינה או לגילוי עבריינים. ההיתר מוגבל לשלושה חודשים בלבד. על מנת לבצע האזנה יש להביא הוכחות וראיות לכך שההאזנה היא אכן חיונית.

חשוב מאוד להדגיש שאדם שמאזין לשיחה בה הוא אינו משתתף על-ידי מכשיר, או מקליט את השיחה דרך מכשיר הקלטה -  זאת היא האזנת סתר.

 

האם האזנת לשיחות בסתר נחשבת לפי החוק הישראלי לעבירה פלילית?

בוודאות - כן. האזנה בסתר הינה עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר. העבירה חלה לא רק על האזנת סתר אלא גם שימוש בחומרים שהוקלטו מהווה עבירה. חוקר פרטי שביצע האזנות סתר, קרוב לוודאי שיאבד את רישיונו ויורשע בעבירה פלילית.

חשוב מאד לזכור שתוכן של שיחה אשר הוקלטה בהאזנת סתר לא תהיה קבילה כראיה בבית משפט ועלולה אף לסבך אתכם בגין ביצוע עבירה.

אם החלטתם להאזין לשיחה – הקפידו על כך שאתם עומדים בדרישות החוק ואינכם מבצעים האזנה בסתר. על מנת להאזין לשיחות באופן חוקי קיימים סוגים רבים של מכשירי האזנה ומכשירי ציתות העומדים לרשות המשתמשים ומגיעים במבחר עיצובים ודגמים. מכיוון שהאזנה לשיחה הינה דיסקרטית פעמים רבות, יש מכשירים המוצפנים בתוך מכשירים שונים. ב'דיפנדר' אפשר למצוא ציוד מקצועי ואיכותי שייעודי למטרות אלה.

האינפורמציה המוצגת במאמר זה מהווה מידע כללי בלבד, ואין בה אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או המלצה להקלטת שיחה. אנו ממליצים לקבל ייעוץ מקצועי לפני כל מעשה בנושא המאמר.

אם את מחפשים ציוד אבטחה וריגול איכותי  שיעזרו להפוך את ביתכם או מקום העבודה למקום בטוח יותר, הגעתם לכתובת הנכונה! חברת "דיפנדר"  הינה החברה המובילה בישראל בכל הקשור לאספקת ציוד ריגול מקצועי, אנחנו מייבאים ציוד בילוש מכל רחבי העולם ומעודכנים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום. ניתן למצוא בחנות שלנו מגוון עצום של מכשירי האזנה מרחוק, מכשירי ציתות בעלי מיקרופונים רגישים וציוד האזנה עם איכויות מצוינות. נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 03-553-7771 או תצרו איתנו קשר כאן.